لیزر موهای زائد جزو بی خطر ترین و پر استفاده ترین دستگاه لیزر در تمام دنیا شناخته میشود. دستگاه های مختلفی در صنعت و خدمات لیزر موهای زائد وجود دارد که هر یک عوارض و مزایای خود را برای لیزر موهای زائد دارد. اما در اینجا خواهیم گفت عوارض لیزر برای برخی ممکن است چه چیزی باشد.

البته ناگفته پیداست بسیاری از این عوارض در صورتی اتفاق میافتد که دستگاه و تخصص کافی برای انجام لیزر مو وجود نداشته باشد

در کلینیک مرکز دکتر شیرین راحمی میتوانید با موهای زائد خود برای همیشه خداحافظی کنید

drrahemi.ir

مرکز لیزر موهای زائد دکتر شیرین راحمی در تهران

عوارض لیزر موهای زائد

  • سوختگی و تاول پوستی
  • لک
  • عفونت
  • عدم جواب
  • فولیکولیت و آکنه
  • درد
  • تغییر رنگ پوست و لکه شدن پوست
  • آسیب دیدن پوست و باقی ماندن جای زخم روی پوست
  • امکان واگیردار بیماری‌های پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر

لیزر مو

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

۱-وجود اختلالات هورمونی

از آنجا که اختلالات هورمونی مانند سیکل قاعدگی، ریزش موی سر، جوشهای مکرر صورت و سابقه نازایی در بسیاری از بیماران پرمو دیده می شود حتما بیمار باید از این جهت بررسی شود و گرنه درمان با لیزر تاثیر نداشته و به درازا  خواهد کشید.

۲-مصرف دارو های خاص

بعضی داروها مانند کورتونها، هورمونها و مینوکسیدیل باعث رشد موهای زائد می شوند. در این بیماران لیزر اثر مناسب را نخواهد داشت.

۳-وجود بعضی بیماریها

در بعضی بیماری ها مثل پسوریازیس، لیکن پلان، ویتلیگو (برص) احتمال پیدایش ضایعات در محل لیزر وجود دارد.

۴-سابقه گوشت اضافه در محل عمل

انجام لیزر در  این بیماران احتمال دارد ،سبب ایجاد اسکار هیپرتروفیک شود و بهتر است انجام نگیرد

عوارض لیزر موهای زائد و موارد منع مصرف

.

۵-سابقه تبخال مکرر

در این بیماران از ۲۴ ساعت قبل تا یک هفته بعد از لیزر باید داروهای ضدتبخال مثل آسایکلوویر استفاده شود.

۶-سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی

در صورتی که بیمار جوش چرکی یا هر کانون عفونی دیگری در محل لیزر مو داشته باشد باید تا زمان درمان آن عفونت لیزر به تعویق بیفتد.

۷-برنزه بودن

به هر روشی که فرد باعث برنزه شدن پوست خود شده باشد، اعم از آفتاب گرفتن یا سولاریم،  احتمال سوختگی پوست و ایجاد لک به دنبال لیزر بسیار زیاد است. در این بیماران بهتر است درمان تا زمان از بین رفتن رنگ به تعویق بیفتد و در این مدت بیمار از ترکیبات ضدلک و ضدآفتاب استفاده کند

لیزر موهای زائد.

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را گرم می‌کند و می‌سوزاند. با گرم کردن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص بیشتر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

درصورتی‌ که در هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فواصل زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوزانده می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.


مرکز لیزر مو های زائد هانا لیزر ,موهای ,زائد ,پوست ,بیماران ,عوارض ,موهای زائد ,لیزر موهای ,انجام لیزر ,اختلالات هورمونی ,استراحت هستند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ دیجی‌مطلب (DigiMATLAB) - پورتال جامع مطالب جدید روز دیجی مطلب (Digi MATLAB) آنجل آرت angelart از بِن تا بُن دانلود پروژه مالی حسابداری گیمر ها موضوعات عمومی وبلاگی برای تکنولوژی امروز فیلمودین